Comentari de text del Fedó (pàgina 11-12)
1- En aquest fragment del Fedó s'ens parla sobre el cos i l'ànima, afirmant que el cos és una càrrega de la qual em d'aconseguir desvincular-nos per poder arribar a assolir la veritat, i l'única manera d'aconseguir això és amb la mort.
Per aquest motiu explica que mentre estem vius, és impossible arribar a la veritat, ja que cos i ànima estan units, només s'aconseguirà en el moment en que es produeixi la nostre mort i ens reunim amb la resta d'éssers purs ja desvinculats del seu cos.
2- La separació cos i ànima.
3- Aquest és un fragment del Fedó, escrit per Plató.
En ell ens parla sobre la teoria de les ànimes de Plató, en la que diu que cos i ànima estan units per error, i que la vida és un procés per aconseguir separar-los i així poder arribar a la veritat.
Ens explica que els cos és una espècie de presó per a l'ànima, ja que amb aquest, no es pot ni tan sols posar-nos a pensar, ja que ens proporciona mil preocupacions a causa del seu necessari manteniment, ens omple d'amors i de desigs, de temors i de fantasmes...
Amb això vol arribar a dir, que mentre estem en vida, no som éssers purs, ja que per ser éssers purs hem d'aconseguir cercar la veritat, desfent-nos del cos i aconseguint ajuntar-nos amb els éssers purs que ja s'han desfet del cos.
Per tant. l'única sortida que ens queda per arribar a obtenir la veritat, és la mort.
4- En aquest fragment del Fedó és defensa la teoria de Plató que consisteix en la separació del cos i l'ànima per arribar a aconseguir la veritat.
Defensa la teoria de la purificació de Plató, ja que entén la vida com un procés de purificació, preparant-se per quan arribi el moment de la mort.
Per tant, el filòsof no té por de la mort, ja que aquesta és el pas per arribar a la contemplació de les idees, al món real, és a dir, al món intel·ligible.
Per elaborar aquesta teoria Plató va rebre influències dels pitagòrics, ja que també defensaven la immortalitat de l'ànima, i creien en la seva transmigració.
També és comparable a l'ésser de Parmènides, ja que és un ésser màximament perfecte en el qual es troba la realitat, i segons Plató la realitat es troba en el món intel·ligible, no en cap ésser perfecte.
Per aquest motiu explica que mentre estem vius, és impossible arribar a la veritat, ja que cos i ànima estan units, només s'aconseguirà en el moment en que es produeixi la nostre mort i ens reunim amb la resta d'éssers purs ja desvinculats del seu cos.
2- La separació cos i ànima.
3- Aquest és un fragment del Fedó, escrit per Plató.
En ell ens parla sobre la teoria de les ànimes de Plató, en la que diu que cos i ànima estan units per error, i que la vida és un procés per aconseguir separar-los i així poder arribar a la veritat.
Ens explica que els cos és una espècie de presó per a l'ànima, ja que amb aquest, no es pot ni tan sols posar-nos a pensar, ja que ens proporciona mil preocupacions a causa del seu necessari manteniment, ens omple d'amors i de desigs, de temors i de fantasmes...
Amb això vol arribar a dir, que mentre estem en vida, no som éssers purs, ja que per ser éssers purs hem d'aconseguir cercar la veritat, desfent-nos del cos i aconseguint ajuntar-nos amb els éssers purs que ja s'han desfet del cos.
Per tant. l'única sortida que ens queda per arribar a obtenir la veritat, és la mort.
4- En aquest fragment del Fedó és defensa la teoria de Plató que consisteix en la separació del cos i l'ànima per arribar a aconseguir la veritat.
Defensa la teoria de la purificació de Plató, ja que entén la vida com un procés de purificació, preparant-se per quan arribi el moment de la mort.
Per tant, el filòsof no té por de la mort, ja que aquesta és el pas per arribar a la contemplació de les idees, al món real, és a dir, al món intel·ligible.
Per elaborar aquesta teoria Plató va rebre influències dels pitagòrics, ja que també defensaven la immortalitat de l'ànima, i creien en la seva transmigració.
També és comparable a l'ésser de Parmènides, ja que és un ésser màximament perfecte en el qual es troba la realitat, i segons Plató la realitat es troba en el món intel·ligible, no en cap ésser perfecte.
0 comentarios:
Publicar un comentario